Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_182580} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Likte dette, det er noe godt og stilrent over bildet som gjør at det blir svært behagelig å se på. Kontrasten mellom treet og arkitekturen, glasset, linjene og lyset spiller veldig godt sammen her. Så hva mer kan jeg si? Flott sett og flott komponert!
mvh Eli
Rune Edvin H.
Rolig bynatur. God ballanse mellom for og bakgrunn. Mangler bare et lite utomoment ett eller annet sted
Rune
Carsten S.
Now you lost me.
For min del er dette det minst vellykete i denne serien. Kanskje fordi jeg klarer ikke å skape en sammenheng/overgang mellom trær og byggning. Fargene er mindere tydlig som i din forrige. Egentlig overherske de mørke greinene nå.
Jeg tror det blir alt for mye kratt i bilde nedenfor. Man kan selvfølgelig legge in velvilje å sier at bilde viser kontrasten mellom 'organisk linje kaos' og meneskeskapt symetri men lysforhold i kratten er ikke interessant nok for å gir den nok oppmerksomhet.
Det blir ikke noe tydlig dimensjoner eller dimensjonsforskjeller heller. Kanskje en annen beskjaring (av bilde altså - ikke trærne ;) ville gjøre noe, men jeg er redd for at de ikke holder interessen lenge for min del.
Jan v.
Hei Caroline.
Her har du fått fint frem det strengt geometriske uttrykket som avspeiler seg i ulike nivåer og plan i svært delikate blasse pastellfarger. Farger som ligger nær opp til inntrykk av himmel. Når en så senker blikket, overtar de høstfargede tretoppene, som dominerer fullstendig nedre del av bildet.
Jeg mener det er kontrasten mellom disse elementene som skaper en forsterket interesse for motivet, og det er overgangen som gjør bildet delikat.
Jeg synes du har funnet et ganske hverdagslig motiv, og laget et suverent bilde.
Mvh Jan
John G.
Førsteinntrykket var litt pregløst og tamt.
Ved nærmere vurdering, er det ikke så hakkende gærnt, men uten at det allikevel tar helt av.
Grenene kunne etter mitt syn kanskje vært noe ''foredlet'', strammet opp i form av et tettere utsnitt/færre grener, og dermed mindre iøyenfallende?
Maybe...
John :-)
John G.
Hei igjen!
Ser først nå din forrige versjon! Det var faktisk litt mer i den retningen jeg tenkte meg det...
John :-)
Caroline M. S.
Tusen takk for fine kommentarer. :-)
Jeg tenkte som dere skriver - bygning som kunne minne om en grå himmel, rette/strenge linjer (pluss ble fascinert av mønsteret i glasset - speilinger) og mer rotete/uregjerlig natur.
Jan v.
Legg også merke til en aning brunt i den lyse fasaden, og det svakt brune vertikale hørnet til høyre. Det hele er svært harmonisk synes jeg. Og, Caroline, det er streng orden i grenene, på naturens måte.
Mvh Jan
Caroline M. S.
Takk igjen Jan. :-) Jo, du har vel egentlig rett i at det er system/orden i greinene/trærene også på et vis (selv om jeg tenkte på det som en kontrast til strengt/rett mønster i fasadene).
Ketil K.
Visuelt veldig bra. Kan du løfte fargetonene litt i +? Tror det ville hevet bildet betraktelig. Håper du har tatt dette i Raw. Ville gått inn i RawShooter og kjørt på med Vibrance. Plutselig ville alle vinduene funkle i diamantblått og bladene lyse vårrøde...
Caroline M. S.
Tusen takk for kommentar, tips og ny versjon (laget på grunnlag av v1 her) Ketil. :-) Jeg har kun brukt RAW konverteren i PS til nå og lasted nettopp ned en prøveversjon av RawShooter. Den ser bra ut. :-) Fliste på med fargemetning og 'vibrance' og fikk gule blader og blåere bygning. Ser det er mange muligheter her, men jeg har ulempen med å ha vært på stedet. V1 er omtrent som det så ut der og da, og for meg blir det lett å henge seg opp i hvordan jeg husker noe/hva jeg da jeg tok bildet så og hadde lyst til å lage. Og så glemmer jeg at det finnes andre muligheter i RAW-filene. Tipset ditt og versjonen du har laget var en god påminnelse for meg om å prøve forskjellige ting med RAW-filene mine. :-)
Jan v.
Versjon #3 er et flott alternativ med himmelblå fasade. Nå er både form og farge svært bra synes jeg.
Det vertikale okerfargete hjørnet kommer bedre til sin rett nå, og det er nettop denne fargen løvet henter opp og binder derved de ulike elementene sammen. Meget vellykket synes jeg. Gratulerer.
Mvh Jan
Caroline M. S.
Takk igjen Jan. Så fint at du følger med på nye versjoner. Enig med deg at det ble fint når både løvet og bygningshjørnet har samme farge. :-)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
mvh Eli
Rune
For min del er dette det minst vellykete i denne serien. Kanskje fordi jeg klarer ikke å skape en sammenheng/overgang mellom trær og byggning. Fargene er mindere tydlig som i din forrige. Egentlig overherske de mørke greinene nå.
Jeg tror det blir alt for mye kratt i bilde nedenfor. Man kan selvfølgelig legge in velvilje å sier at bilde viser kontrasten mellom 'organisk linje kaos' og meneskeskapt symetri men lysforhold i kratten er ikke interessant nok for å gir den nok oppmerksomhet.
Det blir ikke noe tydlig dimensjoner eller dimensjonsforskjeller heller. Kanskje en annen beskjaring (av bilde altså - ikke trærne ;) ville gjøre noe, men jeg er redd for at de ikke holder interessen lenge for min del.
Her har du fått fint frem det strengt geometriske uttrykket som avspeiler seg i ulike nivåer og plan i svært delikate blasse pastellfarger. Farger som ligger nær opp til inntrykk av himmel. Når en så senker blikket, overtar de høstfargede tretoppene, som dominerer fullstendig nedre del av bildet.
Jeg mener det er kontrasten mellom disse elementene som skaper en forsterket interesse for motivet, og det er overgangen som gjør bildet delikat.
Jeg synes du har funnet et ganske hverdagslig motiv, og laget et suverent bilde.
Mvh Jan
Ved nærmere vurdering, er det ikke så hakkende gærnt, men uten at det allikevel tar helt av.
Grenene kunne etter mitt syn kanskje vært noe ''foredlet'', strammet opp i form av et tettere utsnitt/færre grener, og dermed mindre iøyenfallende?
Maybe...
John :-)
Ser først nå din forrige versjon! Det var faktisk litt mer i den retningen jeg tenkte meg det...
John :-)
Jeg tenkte som dere skriver - bygning som kunne minne om en grå himmel, rette/strenge linjer (pluss ble fascinert av mønsteret i glasset - speilinger) og mer rotete/uregjerlig natur.
Mvh Jan
Det vertikale okerfargete hjørnet kommer bedre til sin rett nå, og det er nettop denne fargen løvet henter opp og binder derved de ulike elementene sammen. Meget vellykket synes jeg. Gratulerer.
Mvh Jan